Večerní salát

IMG_9405

Jednou z mých letních hitovek je pojídání zeleného salátku s cizrnovým hummusem. Tuto kombinaci mám nejraději po cvičení, abych se hned nepřejídala něčím nezdravým. Jedná se o kombinaci, která je plná bílkovin z hummusu a vitamínů a minerálů z čerstvého salátu. Navíc se jedná o  jednoduché a rychlé jídlo, které si doma připravíte snadno a rychle!:-).

Recept na 4 porce:

Salát:

  • 1 hlávka salátu (nejlépe českého)
  • 2 mrkve

Salát je nejrychlejší. Vyberte si ten, který je vašemu srdci nejbližší a máte ho nejraději. Mým favoritem je hlávkový nebo polníček. Ledový, který koupíte po celý rok v obchodě, moc nemusím, ale pokud ho máte rádi, taky by se k této kombinaci hodil. Vybraný salát si důkladně omyjte a nechejte ho okapat, ať nemáte v salátu přebytečnou vodu.  Mrkve očistěte a škrabkou vytvořte dlouhé tenké plátky, jako mám na fotografii. Tímto způsobem připravená mrkev dodá salátu (jíme přeci i očima) šmrnc.

IMG_9398

Zálivka

  • šťáva z 1/2 citrónu
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce jablečného octa
  • lžička sladidla (cukr, med, agávový sirup)
  • 2 lžíce vody
  • sůl
  • pepř

Jedná se o klasickou sladkokyselou zálivku, kterou dělala už moje babička i maminka. Všechny výše uvedené ingredience smíchejte v míse, misce, mističce, nejlépe metličkou na šlehání. Připravenou zálivku, salát a mrkev si dejte bokem, vše promíchejte až těsně před podáváním, jinak vám salát zvadne (hlávkový to umí opravdu rychle).

TIP – zálivka by vám vždy měla chutnat ještě před tím, než ji smícháte se salátem. Proto pamatujte na staré dobré přísloví – ochutnávat, ochutnávat, ochutnávat!

IMG_9403

Hummus

  • plechovka cizrny
  • lžíce tahini
  • stroužek česneku
  • lžíce olivového oleje
  • sůl/pepř/římský kmín
  • šťáva z 1/2 citrónu

Starý dobrý a můj mimořádně oblíbený hummus. Veganská pochutina, díky níž získá tělo dostatek bílkovin. Už ani nevím, kdy jsem ho objevila, ale jím ho minimálně 2-3x týdně. Často si ho připravuji doma, když jsem ale líná (což je možná častěji), kupuji si ho v obchodě. Hummus koupíte ve všech zdravých výživách, obchodech s bio potravinami a dokonce i v klasických supermarketech, jako je Billa nebo Lidl. Momentálně s Hančou frčíme na hummusu z Lidlu. Stojí 20 Kč a mají ho několik příchutí. Mou nejoblíbenější je však ten bez příchutě. Druhým nejoblíbenějším kupovaným kouskem je poněkud dražší varianta, a tou je hummus z potravin Marks and Spencer. Jejich papriková příchuť, po které se můžu vždy utlouct. Má dokonalou chuť! A až jí jednou docílím doma, tak se s receptem určitě podělím. Jeden z receptů už jsem s vámi sdílela, naleznete ho zde. V tomto příspěvku jsem vám recept schválně napsala trošku upravený, abyste si při přípravě tohoto receptu vystačili jen s jedním citrónem a nemuseli kupovat limetku, která je v původním receptu. Postup přípravy zůstává stejný a to takový, že všechny ingredience smícháme a v mixéru rozmixujeme.

No a teď už nezbývá nic jiného, než servírovat a dobře se najíst:-).

Dobrou chuť.

Poznámka na konec: Kombinaci salát + hummus jím klidně jen tak, bez pečiva. Chápu, někomu to může přijít zvláštní, ale to jsem celá já! Kdo máte rádi pečivo, můžete si hummus namazat na něj a přikusovat ho k salátku. Moje oblibená kombinace je však tato, bez pečiva:-). 

O autorovi

Sarrah

Zobrazit všechny příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *