Patisserie Nofech

Nové podniky v Praze objevuji velmi ráda. Někdy objevím skvělé místo na doporučení kamarádů, často tomu ale pomáhá náhoda. Náhoda mne i tentokrát zavedla do Patisserie Nofech, o které bude dneska řeč. To si takhle jdeme na brunch do Cafe Jen a ejhle – plno. Dali jsme si tedy jen kafíčko na stojáka a vydali jsme se najít „náhradu“. Šli jsme rovnou za nosem po Kodaňské ulici a pár metrů za kavárnou nás už z ulice zaujala Patisserie.

IMG_3218

Pokračování…

Tibetská houba – domácí kefír

IMG_3098

Naši přátelé jsou často zdrojem velké inspirace. Pro mě jsou to nejčastěji mé kamarádky, Janča a Monča, respektive celá jejich rodina. Vždy když jsem u nich, vyzkouším něco vynikajícího, co si sami vypěstovali a zpracovali, kolikrát danou věc ani neznám. O jednu inspiraci z jejich rodiny jsem se s vámi podělila již v jiném článku, konkrétně o recept na vynikající bílkovinové řezy na plech, které připravíte téměř bez mouky (Jablečné řezy se zkaramelizovanými jablíčky). Pokaždé, když jsem u nich na návštěvě na Moravě, tak máme na snídani takzvanou skleničku (na recept se můžete těšit), ve které figuruje v hlavní roli domácí kefír. Z návštěvy jsem si tedy kousek houby odvezla a začala jsem s domácím kefírem experimentovat.

Pokračování…

Rostlinné kokosové mléko

Rostlinná mléka jsou skvělá pro zdraví i na chuť, znáte je? Kupujete si je domů? Když jsem začínala experimentovat s rostlinnými mléky, tak jsem si kupovala hlavně sojová a nebo mandlové v obchodě. Nicméně časem mi došlo, že sice částečné vyřazení laktózy prospívá mému zdraví, na druhou stranu obsah cukru v balených rostlinných mlécích nikoliv. Říkala jsem si, co teď? Při představě, že si budu dělat ranní vločky pouze s vodou, jsem opravdu do výšek neskákala. Musela jsem vymyslet řešení. A to jsem našla díky Hance, která je v hledání informací a inspirací fakt nejlepší. Objevily jsme tak krásu rostlinného mléka, připravovaného doma. Nejvtipnější na něm je to, že jeho příprava i výroba je tak rychlá a snadná, že snad nemůžete nic pokazit.

IMG_3113

Pokračování…

Super sendvič

DSCN8574

Menu ve stylu „chleba s něčím“ pravděpodobně nenavnadí svým názvem ničí chuťové buňky. Takové jídlo však nemusí být vůbec nudné, naopak si můžete připravit krásné barevné sendviče plné chutí. Sama si je chystám většinou na odpolední svačinu, ale občas také na rychlý oběd nebo večeři. Na sendvičích je úžasné, že si je můžete zabalit a vzít s sebou do práce nebo na cestu.

Ve svých sendvičích mám ráda čerstvou zeleninu a něco pikantního, co jim dodá šmrnc. Naprostým „the best of“ je u nás doma opečený toust potřený česnekem s avokádem, rajčetem, solí, pepřem a citronovou šťávou, o kterém jsem vám už psala zde. Některým to možná stále připadá jako šílenost, ale věřte mi, je to ta největší lahůdka široko daleko. Jednou, když jsme si na tomto sendviči doma pochutnávali s Peťou, pronesl něco jako „To je ale žrádlo!“. Hned jsem se ho ptala, po čem by sáhl, kdybych před něj postavila jeho oblíbenou čerstvou kaiserku s máslem, sýrem a šunkou a tento avokádový toust. Údajně by volil toust a vůbec se tomu nedivím.

Mým dalším oblíbencem je tak trochu vyšší level avokádového toustu, kterému říkám „super sendvič“. Před pár lety jsem jedla avokádový sendvič se zeleninovou pastou v Londýně od Pret a Manger a moc mi chutnal. Tak jsem si jej zamilovala, že jsem se jej naučila dělat sama. U nás si tyto super sendviče připravujeme tradičně jako svačinu na výlety. Několikrát jsme se o svačinu rozdělili s kamarády a všichni si pochutnali. Jedná se o kombinaci hummusu, ajvaru, rukoly a avokáda. Pro ty, co ajvar neznají, se jedná o lehce pikantní zeleninovou pastu z paprik, lilků a dalších druhů zeleniny. Ajvar koupíte ve většině supermarketů. Pokud na něj nenarazíte, hledejte alespoň podobnou zeleninovou pastu (např. SABA od Hamé) nebo si udělejte domácí pastu z pečených paprik a rajského protlaku.

Ingredience (na 4 porce):
4 housky nebo 8 plátků chleba
1 avokádo
150 g hummusu
4 lžíce ajvaru/pasty z pečených paprik
4 hrsti rukoly/polníčku
sůl, pepř

Postup:
Nejraději používám při přípravě špaldovou kaiserku nebo ovesnou placku. Můžete však zvolit jakoukoliv housku či bagetu, nebo dva plátky oblíbeného chleba. Jeden díl pečiva namažte hummusem, poklaďte plátky avokáda (ochuťte jej solí a pepřem), navrstvěte lístečky polníčku nebo rukoly a přiklopte druhým dílem, který nejprve potřete ajvarem. Ti, co nemají rádi rukolu, mohou zvolit polníček nebo baby špenát, mě ale v sendviči chutná nejvíce právě nahořklá rukola, která má navíc ze všech listových salátů nejvyšší obsah vitamínů. Jestli housku zabalíte pečlivě do potravinové folie, vydrží vám v lednici až dva dny.

hhotovo

DSCN8578

TIP: Při výběru pečiva na tousty, sendviče a obložené chlebíčky upřednostňujte žitné, špaldové a ovesné výrobky. Pečivo z těchto obilnin je zdravější, výživnější a pro tělo lépe stravitelné. Pro holky je také důležité, že se z nich oproti pšeničnému pečivu mimo jiné méně tloustne. Nezapomeňte si také ke svačině vždy naservírovat i pořádnou porci čerstvé zeleniny, která vám dodá potřebnou hydrataci, vlákninu, vitamíny a minerály.

Penne s červeným pestem

DSCN8552 (2)

Každý, kdo aspoň trochu vaří, má v záloze několik receptů, ke kterým se opakovaně vrací. Mám na mysli snadné recepty pro běžný oběd nebo rychlou večeři. U mě se jedná téměř vždy o těstoviny a jednou z mých oblíbených variant jejich úpravy je ta s červeným pestem, černými olivami, žampiony a rukolou. Příprava je jednoduchá a budete mít hotovo do půl hodiny. Toto jídlo se také skvěle hodí pro přípravu předem na další den do práce. Pokračování…

Meat & Greet

IMG_2416

Milovníci burgerů těšte se, dnes je článek určený právě vám. A vy, co máte z hambáčů strach, protože držíte linii, jste vegetariáni, nebo z úplně jiných důvodů. Nebojte se! I na vás tato restaurace myslí a můžete si v ní dát víc, než jen drink.

Pokračování…

Kváskové lívance

DSCN8500

Na měsíc únor jsem si stanovila malou osobní výzvu, a to upéct perfektní domácí žitný kváskový chléb. Pojala jsem to poctivě a tak jsem si vypěstovala kvásek vlastní. Takový kvásek se velmi snadno množí, a proto začínám experimentovat s jeho využitím v kuchyni. Lze jím při pečení nahradit droždí a kypřící prášek. Naposledy jsem se do toho pustila o víkendu, kdy mě napadlo vyzkoušet z něj lívance. Možná se ptáte, proč zrovna kvásek a jaké jsou jeho výhody. Kromě toho, že se jedná o zcela přírodní kypřící prostředek, tak dále prospívá zažívání, omezuje nadýmání, zlepšuje mikroflóru a tím i imunitu. Pokračování…